AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI TƏHSİL NAZİRLİYİ
Şəhər: Bakı
Məktəb:
T.Heybətov adına 126 saylı tam orta
məktəb
Sinif:
V
Fənn:
Azərbaycan dili
Mövzu:
Defislə yazılan mürəkkəb sözlər
Müəllim:
Cəmilə Hətəmova
Təlimçi:
Tarix:
13.09.2013
Azərbaycan dili
Mövzu: Defislə yazılan mürəkkəb sözlər
Standartlar :
·
2.2.3. Mətndəki əsas fikri müəyyənləşdirir.
·
2.1.1. Lüğətdən istifadə etməklə tanış olmadığı sözlərin mənasını
müəyyənləşdirir.
·
4.1.2.Sözün səs tərkibini, semantik xüsusiyyətlərini, tərkibini,
yaranma üsullarını və qrammatik mənasını (ad, əlamət, hərəkət bildirməsini)
izah edir.
Məqsəd:
·
Mətndə qarşılaşdığı yeni söz lərin izahını lüğətdə verilmiş izahla müqayisə
edir;
·
Mətndə sətraltı ifadə olunmuş cümləni izah etməklə əsas fikri
müəyyənləşdirir;
·
Mürəkkəb sözlərin yaranma yollarını izah edir;
·
Mürəkkəb sözlərin defslə və bitişik yazılış qaydalarına əməl
edir.
Fəndaxili
inteqrasiya: St.2.2.3. Mətnin tərkib hissələrini fərqləndirir.
İş üsulu: Beyin
həçləsi, T - sxem, Müzakirə,
İş forması : Siniflə
birgə, fərdi, kiçik qruplarda
Resurslar: Lüğət,
Dərs vəsaiti. Metodik vəsait. Mövzuya dair
elektron resurs nümunələri, Əyani vasitələr, İKT,
sual kitabçaları və s.
Dərsin
gedişi:
Motivasiya:
Yönəldici suallar:
“Kitabi-Dədə
Qorqud” dastanından bu şeir parçasını oxuyuram.
Əcəl aldı, yer gizlədi,
Fani dünya kimə qaldı?
Gəlimli-gedimli dünya,
Son ucu ölümlü dünya...
Kəndxuda
və muzdur hekayəsinin məzmunu ilə bu şeir parçasını əlaqələndirirəm.
Tədqiqatın
aparılması:
Mən
dərslikdən istifadə edərək, tədqiqat işini təşkil edirəm. Mətni şagirdlərə
hissə-hissə oxutdururam. Mətindaxili sualları şagirdlər cavablandırır. Mətinə
uyğun bir neçə Atalar sözlərini səsləndirməni təşkil edirəm. Bu şagirdlərdə
situasiyaya uyğun atalar sözü və məsəl seçmək bacarığını inkişaf etdirir.
Eyni
zamanda mətn oxunarkən rast gəlinən yeni sözlərin mənasını cümlənin kontekstinə
əsasən müəyyən edirlər və lüğətdəki sözlərlə müqayisə edirlər. Rəncbər,
Kəndxuda, Cüssə, Heybətli, Hovur. Hekayədə verilən fikirlərlə insanın real
həyatı arasında əlaqə yaradıram həyatın da müvəqqəti yuxu olduğu vurğulanır.
Tədqiqat sualı:
Hekayədə mürəkkəb sözləri
necə müəyyən etdiniz?
Şəkil üzrə
kollektivlə birlikdə izahat aparılır.
Şagirdləri
qruplara bölürəm və tapşırıqların icrasını tapşırıram.
Şanapipik qrupu.
Mürəkkəb sözləri
sadə sözlərə ayırın:
qızılgül, ürəyiaçıq, yastıdaban,
qısaqol, qaramal, ağbəniz, xoşbəxt, kəklikotu, meşəbəyi, qaratoyuq,
aşsüzən, boşqab.
1-ci
sadə söz 2-ci sadə
söz
........................................
............................
........................................
............................
........................................
............................
....................................... ............................
........................................
............................
Hər cümlədə mürəkkəb
sözü tapın. Tərkibində mürəkkəb
söz olan bir cümlə yazın.
Qaş
qaralanda şələquyruq tülkü
kəndə tərəf götürüldü.
Aşsüzən mətbəx
əşyasıdır.
Yeni
gələn şagird girdəsifət
və uzunsaçlı idi.
İtburnu faydalı
bitkidir.
Ağacdələn qrupu
Aşağıdakı sözlərin
içərisindən mürəkkəb sözləri
seçin və onlardan
ikisini cümlədə işlədin.
Kəklikotu, qarışqa, istiot, meşəbəyi, ucaboy, ipəkqurdu,yardım,
enlikürək, düymə, güllü.
...................................................................................
...................................................................................
...................................................................................
Sağ sütundakı
sölərdən sol sütundakı
sözlərə uyğun
gələni əlavə
etməklə mürəkkəb söz
düzəldin.2 sözü cümlədə
işlədin.
Boş göz
..............................................
It quyruq ...............................................
Qızıl bucaq
...............................................
Çəp dələn
................................................
Şələ burnu ................................................
Ağac gül
.................................................
Kəklik göz
................................................
Üç otu
.................................................
Ac qab
Dəvəquşu qrupu.
Verilmiş sözlərə
başqa sözlər əlavə
etməklə mürəkkəb sözlər
düzəldin.
Sarı+........................à...........................
Qara+.......................à..........................
Qırmızı+................. à...........................
Çəp+....................... à.........................
Qısa+..................... .à.........................
Əlamət və
ad bildirən sözlərdən
əmələ gələn mürəkkəb
sözləri seçin və
ikisini cümlədə işlədin.
Yastıdaban, göydəndüşmə,
əyripəncə, dəvəquşu, açıqürəkli, qaraqaş, quzuqulağı, giləmeyvə, ağsaqqal.
...........................................................................................................................................................
İnformasiya mübadiləsi :
Qrupların seçdiyi nümayəndələr görülən işləri
təqdim edirlər, iş vərəqləri lövhədən
asılıır. (eyni vaxtda)
İnformasiyasının
müzakirəsi :
Mürəkkəb sözləri
əmələ gəlmə yollarına görə
qruplaşdıraq.
çobanyastığı,
gec-tez, yavaş-yavaş, gül-çiçək,
az-çox, söz-söhbət, bərk-bərk,
qatar-qatar, gecə-gündüz, qızılgül.
Yaxın mənalı (söz+ yaxın
mənalı söz)
|
Müxtəlif mənalı sözlərin
birləşməsi
|
Əks
mənalı (söz+əks mənalı söz)
|
Sözlərin təkrarından yarananlar.
|
Nəticə və
ümumiləşdirmə :
Şagirdlərin
diqqətini tədqiqat sualına yönəldirəm. Şagirdlərlə birlikdə təqdimatın və müzakirənin nəticələrini
ümumiləşdirirəm.
Yaradıcı tətbiqetmə.
Aşağıda verilmiş inkişafetdirici oyun vasitəsilə yaradıcı tətbiqetmənin
mənimsənilməsini müşahidə edirəm.
Şagirdlərə qiymətləndirmə vasitələrini paylayıram test
tapşırıqlarını hazırlayirlar.
1.Hansı
mürəkkəb söz deyil?
A) yasəmən
B) novruzgülü
C) Qızılgül
2.Mürəkkəb
sözlərdən hansı səhv
yazılıb?
A)
qoyun-quzu
B) alqı-satqı
C) qara-gilə
3.
Hansı mürəkkəb sözdə
əks mənalı sözlər birləşib?
A) ağ-qara
B)kələ-kötür
C) tez-tez
4. Hansı
sözün təkrarından mürəkkəb
söz yaranır?
A) təyyarə B) avtobus C) qatar
5.
Hansı atalar sözündə
daha çox mürəkkəb
söz var?
A) Halva-halva
deməklə ağız şirin
olmaz.
B) Dama-dama
göl olar, dada -dada heç.
C) Böyüyün
sözünə baxmayan böyürə-böyürə
qalar.
6.
Ardıcıllığı hansı söz
tamamlayır?
Qohum-qardaş, yorğan-döşək, oğul-uşaq..........
•
qayda-qanun B)
yavaş-yavaş C) baş-ayaq
7. Adət
sözü hansı sözlə
birləşib mürəkkəb söz
əmələ gətirir?
A) milli B) ənənə C) bayram
Qiymətləndirmə.
Qiymətləndirmə cədvəli
Ad, soy ad
|
Aydın olmayan sözlərin mənasını aydınlaşdırır və lüğətdə
verilmiş izahla müqayisə edir.
|
Mətndəki əsas fikri müəyyənləşdirən cümlələri seçir.
|
Qrammatik tələblərə uyğun yazır.
|
Orfoqrafik normalara uyğun yazır.
|
Əhmədli Aydan
|
||||
_____________
|
||||
_____________
|
Ev tapşırığı :
Mürəkkəb sözlər işlətməklə kiçik həcmli hekayə qurun.
İmza: Hətəmova
Cəmilə
Tarix:
ÇOX sağolun 🤗😍😘
ОтветитьУдалитьDdj
ОтветитьУдалитьG
Bu
H
N
H
Salam
ОтветитьУдалитьÇOX SAĞOLUN
ОтветитьУдалитьЧтооооооо🤔😬
ОтветитьУдалитьЧТООООООООООООО
ОтветитьУдалитьTşk😍❤
ОтветитьУдалитьTşk
ОтветитьУдалитьsagol can ciyer
ОтветитьУдалитьYaxsidi
ОтветитьУдалить